«Knife hit» آن‌چه خوب است پدرها و مادرها درباره این بازی بدانند

ماجرای بازی

شناسنامه

نام کامل : knife hit
سال انتشار: ۲۰۱۸
سازندگان : ketch app
سیستم­ عامل:Android, IOS
رده سنی:
·        +3 (کافه‌بازار)
·        +3 (google play)
·        + 12(App Store)

در این بازی باید چاقوهایی به سمت یک هدف در حال چرخش پرتاپ شوند به طوری که همه آنها به‌هدف برسند و هیچ کدام از چاقو‌ها به یکدیگر برخورد نکنند.

بررسی محتوا و آثار بازی

نایف هیت یک بازی ساده همراه با گرافیک و جلوه های صوتی و بصری جذاب است که می‌تواند هر مخاطبی را درگیر کند. بازیکن دراین بازی باید بتواند پرتاپ چاقو را طوری تنظیم کند که با کم و زیاد شدن سرعت چرخش هدف، چاقوها به یکدیگر برخورد نکنند. از این رو تلاش برای تنظیم زمان پرتاب چاقو باعث دقت و تمرکز بیشتر و هماهنگی دست و چشم می‌شود.

چاقوهای متنوعی که برای خرید در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد، امکان شخصی سازی و تجربه لذت از انتخاب را به بازیکن می‌دهد. بازیکن برای خرید چاقو ، باید از سیب هایی استفاده بکند که در فرآیند بازی از طریق پرتاپ چاقو یا هدیه هایی که خود بازی به فرد میدهد به دست می‌آید. تنوع چاقوها و خود استفاده از چاقو نیز نکته‌ای قابل تامل است، زیرا چاقو می‌تواند احساس خشم را  در بازیکن ایجاد و تقویت کند. استفاده از عنصر غریزی خشم، ممکن است ناشی از این باشد که سازنده بازی ، خشم را عنصری قوی برای جذاب کردن بازی دانسته و سعی کرده با تحریک خشم بر جذابیت بیافزاید. گرافیک هدفها و صدای برخورد چاقوها به شکل قابل توجهی بر اثرگذاری بازی روی فرد و انتقال حس خشونت موثر است. بازی قسمت هایی چالشی دارد که در مراحل بالاتر آن ، هدف تبدیل به جمجمه فرد یا یک غول میشود که بدیهی‌ست پرتاپ چاقو به چنین تصاویری اثر مخرب بازی را چند برابر میکند. اجازه دهید برای تحلیل بهتر، این بازی را با بازی مشابه آن یعنی بازی معروف aa مقایسه نماییم. . تنوع مدلهای چاقو برای پرتاب و گرافیک هدف‌های میانی ، از ویژگیهایی است که این بازی را از بازی مشابه آن یعنی aa  متمایز می‌کند. از دیگر تفاوت‌های این بازی این است که در aa ، بازی مرحله به مرحله پیشرفت میکند و با باخت ، مرحله های پیش رفته ذخیره می‌شوند اما در این بازی پیشرفت بر اساس امتیازآوری بیشتر و طی مراحل بیشتر است اما بعد از باخت بازیکن باید مراحل را از ابتدا طی کند و این باعث حس ناکامی در بازیکن می‌شود. چون پیشرفتی در ظاهر حس نمیشود. بنابراین گرچه این بازی در گرافیک و استفاده از جلوه‌های بصری و صوتی قویتر از aa هست اما بخاطر شیوه‌ای که در نمایش پیشرفت انتخاب کرده‌، جذابیت کمتری نسبت به aa پیدا می‌کند و کمتر مخاطب را درگیر می‌نماید.

کمی عمیق­تر بیاندیشیم

رفتارهای تکانه ای به رفتارهای غیرقابل کنترلی گفته میشود که فرد بطور هوس آلودی اقدام به تکرار آنها میکند. این رفتارها برای درمان نیازمند این هستند که فرد یاد بگیرد باید در شرایطی خود را کنترل کند.

 در این بازی ، فردی که دچار رفتارهای تکانشی هست ابتدا با سرعت چاقوها را پرتاپ می‌کند اما با باخت های مکرر، یاد می‌گیرد که برای برد در بازی ، باید صبر کند تا ابتدا سرعت هدف مناسب پرتاب شود و بعد چاقو را پرتاب کند و این خود کنترلی می‌تواند به مرور  به درمان این‌گونه رفتارها کمک بکند. البته نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که چقدر ممکن است یک کنترل رفتار در بازی ، به کنترل رفتار واقعی در زندگی تعمیم یابد که پژوهش های علمی به رابطه قابل توجهی بین رفتار در بازی و رفتار در زندگی ، دست یافته اند و امروزه نیز اقبال به بازی های جدی درمانی  ) serious game ) افزایش یافته است. این بازی گرچه ادعای درمان ندارد اما میتواند با بررسی بیشتر و اصلاحاتی، در زمره بازی های جدی درمانی قرار بگیرد.

با فرزندانمان گپ بزنیم

تبلیغات در این بازی ناگهانی و بدون امتیاز و بطور اجباری ظاهر میشوند و نوع این تبلیغات اینگونه هست که با اتمام تبلیغ و کلیک بر صفحه ، بازیکن به صفحه دانلود انتقال می یابد ، همچنین بازی با دادن هدیه هایی در زمان آنلاین بودن ، تشویق به آنلاین بودن دارد  بنابراین خوب است که ما والدین نسبت به انلاین بودن بچه‌ها در هنگام انجام این بازی دقت نظر داشته‌باشیم.

بازی جایگزین

بازی aa  و مشتقات دیگر آن مانند ff  .مزیت این بازی‌ها آن است که درعین حال که اثرات مثبت بر مهارت های ذهنی و فردی را دارد اما اثرات منفی پرتاب چاقو به هدف های عینی را ندارد و با پیشرفت مرحله به مرحله و ذخیره مراحل طی شده ، احساس بهتری را به فرد می‌دهد.



برای دریافت این بازی از لینک‌های زیر استفاده کنید
دریافت از کافه‌بازار

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


*